Tuesday, April 12, 2011

hari-hari yang bosan macam baru lepas bangun tidur jam 4 petang ni memang amat meletihkan.. haaa.. kerana takde apa yang boleh aku buat di hari yang lewat ni.. tambahan pula aku mendapat cuti dari tempat kerja ku.. haha.. macam orang tak betol kalau aku ni melle abadi tak pe lah.. haha.... ini sebab aku JEJAKA COOL... hell yeah!! (take note yang berhuruf besar tuh!!)

haha.... apa-apa pun.. bukan disini tempat yang bagus untuk berperang mulut dan idea... memang cik puan abang romlie ini suka bertutur dalam bahasa baku yang membatu... so ABAIKAN... persetankan bahasanya.. sebab dia suka cakap macam ni

"heyy!!.... kau!!.... kelas kau taknak pergi!!.. pemalas!!.. heyy!!.... kau nak masuk neraka ke??!!"

aku pun dengan rasa penuh berang mahu membalasnya dengan kadar yang panas membakar juga

"heyy!!... aku pergi neraka pun kau bukan akan ikut aku!!... so biarlah aku"

jadi dengan ayat itu, tidak aku nampak lagi kelibat melle lagi pada hari itu.. entahlah dia... marah ke hape kan.. haha..

tapi..

ada satu hari ni... seorang jejaka datang menhampiri aku ketika aku sedang bekerja... dan berkata..

"umm... u kerja sini ke?" dalam nada menyakitkan hati

heyy!!... memang la aku kerja sini... apa kau buta aku pakai uniform ni!!.... kau nak kena baham dengan stapler kat kepala ke!!.... (monolog)

"yes" (senyum plastik macam logo McD..)

"tisu tandas habes. boleh i dapatkan yang baru"

aku dengan nada yang penuh dengan kebingungan tidak berkata...

"aaa....aaaa...aaa...aaa"

"ade tak??"

"saya bukan cleaner encik..."

"ehh2... bukan yee... eehhh.. sorii.. i ingat u ni bhaiya yang kerja cleaning tadi.. muka macam sama.."

dengan tiba-tiba salah sorang bhaiya yang kerja sebagai cleaner tu lalu..

"haa!!.. muka u sama macam dia!!... tu yang i keliru tu... kejap je tukar baju... tadi hijau.. ni hitam pulak"

heyy manusiaa!!!.... aku yang kacak lagi tampan macam ni pon kau boleh terkeliru dengan bhaiya cleaner ke.. i sue u in american court!!

makk!!... depa kata adeq macam bhaiya cleaner... makk!!!... pukoi depa mak!!.. adeq mahukan keadilan!!... *lari mendapatkan ibunya sambil menangis teresak*

4 comments:

  1. jangan letak nama aku banyak sangat lah kan, bikin segan makgan

    ReplyDelete
  2. waa.. kejam nye mamat tuh!! memang mintak pelempang tuh.. haha :D

    ReplyDelete
  3. blog kau makin lama makin best la awal, seriusly awal. keep on writing cam ni and i will be ur most loyal follower. hehe :D

    ReplyDelete
  4. hadooiii..kesian angah akak nihh.

    ReplyDelete