Friday, June 3, 2011

mak aku suka beletiaq..

wahai semua manusia dan lumrahnya.. ya.. sejak kebelakangan ni mak aku ni suka sangat beleter.. aku tak tahu la apa yang dia dapat.. biarlah dia.. dia bukak je mulut aku sumbat muka dalam bantal.. dengar lagi, aku sumbat dalam tilam pulak.. huhu..

aku sebenarnya ada tiga benda aku nak cerita.. semuanya menyakitkan hati.. tajuknya ialah

"adeq, abang ni kacak tak?"

"awal bila permasalahan mata aku ni nak selesai"

"mereka tipu kau!!.. jangan percaya!"


yang pertama sangatlah jahat budak tu... kisah ni terjadi di tempat kerja dimana member aku bernama Aben dicelakakan oleh seorang budak perempuan cute berbaju merah jambu.. yang kebetulan ada di candy bar.. Aben ni diberi nama timangan bergelar "Abang Kacak"


Kak Ina
Oii Kacak!!...

Aben
apa kak ina ni... cakap kuat-kuat pulakk....... BlaBlaBlaBla....

adeq yang berbaju merah jambu itu 'teruja' dengan kekacakan Aben... Kak Ina terpandang akan pandangan adeq comel itu lalu bertanya........


Kak Ina
adeq.. abang ni hensome dak??


Adeq itu terkejut lalu memerhatikan lagi muka Aben.apabila pandangan mereka bertembung adeq tu pun mengambil 3 langkah jauh dari Aben laluuuu.......




aben berlalu pergi... ye... sakit hati bila kita di disapprove macam tu... tawu la budak ade yang tak tahu menipu... jangan la tanya budak.. sebab jawapan dia memang menyakitkan hati... yang membuatkan cerita ni lawak is that budak tu melangkah jauh sedikit dari Aben... mungkin takut kena hentak kepala dekat kaunter dengan Aben kot... hahaha... btw ni lah Aben

korang lah judge

cerita kedua ni perihal aku... see.. lately aku punya rambu ni dah meliar keluar dari pusat perhilitan (sape yang pernah tengok tawu la kan).. soo... this one day aku dok candy bar... and yes... aku akan sakit hati bila aku dok situ... why??? apron and cap... Demn!!.... bukan apa... apron tu senag je la... ni yang nak pakai cap ni yang aku tension ni... i actually took 10-15 minutes to finally took charge on setting my hair IN the cap... and until this on day... rakan sekerja aku cakap dekat aku...


Rakan Sekerja
Awal... aku nak cakap benda ni... tapi jangan ambil hati taw... hang tu dah la kuat menyentap (lately aku kuat menyentap)

AwalKhamis
cakaplah... aku tak kisah...

Rakan Sekerja
ummm.... aku tengok kan... kehidupan rambut hang ni complicated laa.. serabut... bila hang nak meng'gojes'kan dia balik...

AwalKhamis
aku ponnnnnnnnnn T.T ada lighter tak aku nak bakaq rambut aku ni T.T


yes... and to be frank... aku terbakar rambut aku sedikit and it doesn't change anything.. but the burnt smell stays sampai one of my co worker tegur and i had to tell the truth takut nanti dia pi call BOMBA plak.. and eventually he laughed.... Cheese!!... kenapalah aku gatai main lighter...

and this is the final story.. aku dengan kazen aku...

well lately keinginan aku untuk beli fixie untuk kegunaan di kampus... lebih jimat dan menguruskan aku memang dah cukup fit pon actually... yada3.. but that is not the truth... saje nak announce.. benda betol is that aku jenjalan dengan  kazen aku dan aku ternampak promosi iphone4 dekat maxis.. dan tanpa berfikir panjang aku terus masuk premis..


AwalKhamis
umm.. miss.. terang dekat i pasal plan ni

Promoter
owh yang ini... macam ni blablabla dua ratus.. blabla.. agreement blablabla (lantak kaulah.. aku nak fon ni)

AwalKhamis
kak.. aku rasa macam nak ambik la fon ni... aku nak sangat... plis plis plis plis...

Kak
aku tak kisah.. duit hang... hang beli la.. tapi yang penting,... aku belajaq sepanjang aku hidup ni ialah


"don't trust the promotion.. who knew you might sell goreng pisang to pay the rest"


so niat aku dipatahkan macam tu je... tapi betol jugakk.. promosi ni macam macam... bermulut manis sehingga aku berasa melayang di awangan... in the end.. aku ber mulut pahit sehingga menyagat lidah di jalanan...

1 comment: