Friday, May 20, 2011

jangan ingat kau bagus... kan dah kalah bertanding..

well yes... i'm asking you guys... have you ever been lawyered?? what is lawyered??

lawyered is at certain event you being corrected or being undeniably rejected by certain points, fact or idea.. yess.. i am in that situation lately.. because usually i whom doing that.. but now it seems that my circle of 'ETERNAL LAWYERING ABILITY' is being condemned.. HARD!!.. cz i've never been lawyered..

First Event

AwalKhamis
wehh.. korang tawu tak sebenarnyekan encik TUT tu baru kawin.. haaa!!!
(siot.. menjaga tepi kain orang je aku ni)

Person1
Awal.. tak baik lahh bawak mulut ni... kami tau la tu hobi kau... jangan la tarik kitorang sekali dalam neraka hanya disebabkan kau akan rasa sunyi disana.. tak baik taw..

Person2
ntah kau ni Awal.. jahat lah...

AwalKhamis
no guys.. trust me... aku bukan nak bawak mulut... tapi memang mulut aku ni rasa luas sikit.. memang betol dia kawin semalam... dan average orang kawin tangkap basah is 89%

Person2
awal.. there is no such things as 89% of that.. and do you realize that setiap kali kalau kau buat cerita dalam masa yang sama kau nak kukuhkan fakta kau tu, kau akan guna 89% sebagai nombor keramat kau..
(BAAMMM!!.. LAWYERED)

AwalKhamis
heyy!!!... i made my point!!.. don't let my CUTENESS  interfering my message.





last point yang aku cakap dekat dorang untuk selamatkan air muka aku tu memang tiada kena mengena (although point tu betul sebenarnya... heyyy.. don't judge me...) langsung sebab aku cuba nak buat situasi tu lawak but end up jadi awkward silence... yeahhh i know!!... jadi dekat situ aku dah kena lawyered...

lagi satu event... dimana a friend of mine broke up with his girlfriend.. and seriously... its not me.... please guyss.. korang kena terima hakikat yang benda tu berlaku... mungkin benda ni adalah benda common orang akan cakap dan post dekat blog mereka yang oolio coolio itu (like mine).. and there is a goodness in changing.. 

Kawan
awal... aku sayang dia awal.. tak boleh macam ni... aku xboleh hidup tanpa dia
(yess... at this moment aku nak je buang kemaluan dia tu campak bagi piranha makan)

AwalKhamis
kawan.. kau jangan macam ni... sampai bila kau nak macam ni kalau kau masih macam ni dalam keadaan macam ni sampai macam ni sekali...
(cukup sampai disini)





aku saja tanak habiskan perbualan ini kerana aku tahu ianya hanya akan mengundang ke'sleepy'an keatas pembaca.. so... apa yang aku cuba nak cakap ialah ada baiknya dalam perubahan... dengan menilai apa yang kita telah lakukan dan hadapi, disitu kita dapat mengubah diri kita menjadi lebih matang dan berfikiran lebih terbuka...

weyy... cuba la weyy... kau bukan tawu pon ape kebaikan yang kau akan dapat bila kau berubah... mana la tawu... kau dapat Tiz Zaqiah jadi awek kau... ataupun kau dapat jadi Dekan Fakulti Pendidikan tempat aku belajar.. huhu..

we never knew what will happen to this real in the future,
          same goes to our live,
we never knew what is going to happen to us,
          because why?? tomorrow is a mystery and today is a lesson..



2 comments:

  1. ah kau, haha cari pasal dengan awal

    ReplyDelete
  2. hoii!!!... kau saja nak spoilkan mood aku an!!... cheese!!... aku tengah dalam mode:bijak berkata..
    kuikuikui

    ReplyDelete