Wednesday, May 18, 2011

why do humans' be cruel???

okay... i'll bet that my previous post would not be as famous as this one... because.... its timee foooooorrrr!!!...

WISDOM THOUGHTS CHALLENGE!!

aku nak cerita dekat korang... manusia ni kadang-kadang akan jadi sangat kejam dan tiada belas kasihan.. aku pernah tengok macam-macam kekejaman manusia ni dan aku rasa tak payah lah aku nak bagi tahu apa dia kan.. soo cut to the chase..



the story is like this..... adalah satu hari ni... pada waktu bekerja... aku jaga floor which is jaga cinema halls.. selepas habis cerita red riding hood... cerita ni shownya habes dalam pukul 6.45 petang.... aku tiada di situ soo dari apa yang diceritakan membuatkan aku berasa loya dan hampir mati... kesian dekat cleaner TGV tuh... dia buat kerja ikhlas dan penuh dengan dedikasi... aleh2 apa yang diberi pelanggan kepada mereka selepas habis sahaja tayangan cerita ini... nahhh!!! hambill!!!!


 guess through these signs


my manager should put this signs on other than toilets

BECAUSE


worse case scenario is that... TAHI ITU DI BALUT DENGAN TISU... dan dengan muka penuh redho cleaner tu pun pegang lahh tisu tu dan terasa agak warm2 and mushy2... ( best syial!!... padan muka dia )..


itu satu cerita..... ni satu cerita lagi...


ni cerita wanita ini...


nama dia Ritta Mundat Anak Donald... Ibanese from Kuching, Sarawak... dia ni memang best... lawak nak mati denagn ayat skema dia... macam ni sebenarnya... terjadi time aku on the way pulang ke Penang from Tambun haritu....

dekat situ ada mini Zoo.. dan tarikan utama dia ialah tiger's feeding session... ada 3 ekor Siberian tiger dekat situ named Sultan (the Father), FunChua (First-born Son) and Jesse (Youngest Son).. kami ni pon ditunjukkan lah dengan aksi2 mereka... tapi ni bukan macam circus... this is well trained and in secured environment... in the end of the show.. the trainers said that they had a new member in the family aged 10 month old named Neeson.. son of Jesse (Youngest Son).. Ritta went to see Neeson but i ain't going because i took the choochoo train to the mini petting zoo... sooo in the car...

Ritta
awal.. rugi la you tak pergi tengok Neeson anak si Jesse tuu... commeeuull..

AwalKhamis
seriously wahhhh O.O!!
(on the same time she was playing with my hair yang baru lepas berendam 6 jam dalam air klorin)

Ritta
bettuull.... Neeson sangat commeeuull...

AwalKhamis
how was it? tell me, tell me..
(tell me more mommy voice)

Ritta
well awal... i nak cakap satu je... you ade similarity dengan Neeson

AwalKhamis
apa?? O.o?

Ritta
rambut you sama KASSAR dengan bulu Neeson..
(yess she did stress on that word really hard)

sumpah at that time aku rasa macam nak bungyjump keluar dari kereta dia and bakar kereta dia... nasib baik aku tengah-tengah highway Ipoh nak sampai tunnel yang kisah volkswagen kuning tu... so aku behave... sakit hati ya tuhan!!!... 


soo... main point dia sekarang ni ialah pernah tak korang menyusahkan orang dengan kemalasan dan kebiadaban anda???.... tentulah pernah kan.... memang kau penipu and aku sumpah kau jadi ahli neraka kalau kau menipu kau tak pernah buat perkara seperti itu... marah ni... marah taw!!!... sebabkan.. kita ni.. tak akan pernah lari dari menyusahkan orang sebenarnya.. sedarlah diri... sekarang ni pon kita tengah mnyusahkan orang.. 

heyyy... kau hengat dalam dunia ni orang nak jadi kuli batak kau saje je??!!... habes kau pulakk bila nak jadi kuli batak orang!!..

No comments:

Post a Comment