Saturday, July 23, 2011

i hate u till i die..

aku memang tidak akan percaya dan sayang kau lagi sampai bila.. sebab kau lah aku sanggup jadi macam ni.. sial!!!.  

caption kena striking and controversial baru la ade orang minat.. hihi... semua tu cuma rekaan.. jangan salah faham 

the longing that i've been waiting is mostly perfect to determine who i am in the future and i can accept that now from the time that i have trouble to face it.. 

i officially said that i'll be pursuing my study in

"Bachelor of science (hons.) in Culinary Arts and Managements"

at first when i receive this deceiving fact i was like "What?????!!" so tak apa-apalah.. i know i'll be fine.. kalau aku tak suka mesti aku tak pilih on the first place.. so let it be.. siapa nak makan free sediakan bahan aku akan masak untuk korang.. hihi... tapi kena la buat appointment dulu.. haha. chewahh...

dua cerita aku nak kongsi dengan korang semua... yang pertama pasal security guard dekat shopping mall yang aku kerja ni... haaaaaaaiiiiihhh....

they were so ANNOYING!!!...

story goes like this.. on every each days, my manager will gave them a copy of our daily shows start and end time... tapi... dorang ni sangat rajin yang teramat sangat... on everyday dorang akan naik kat tempat kerja aku dan tanya..



Security Guard 1 (SG1)
dek.. masuk last pukul berapa.. habes pukul berapa.. abang nak yang start dari pukul 10pm masuk dan keluar dalam jam yang sama... lepas tu jam lain..



so aku mula-mula dengan perasaan ikhlas layan la encik ni... tapi pakgad ni dengan muka bodohnya berkata dia tak faham apa yang aku terangkan.. ape ke pekak dan lembabnya otak pakgad tu... aku dah terangkan sgt detail... bukan aku cakap bahasa tamil atau urdu dgn dia... BAHASA MALAYSIA OKAY... so mood marah 2.0 mula naiklah... aku terang sekali lagi... lepas aku terangkan aku bertanya..



AwalKhamis
kami  bukan dah hantar ke jadual harian show dekat security department

SG1
alahh.... bukan sama pon dengan yang dekat sini

AwalKhamis
*senyum plastik, tangan cengkam mouse, hati !@%$!@$%*^... ohh yekee... *nada diplomatik* tapi kan bang.. bila kami dah hantar daily showtime.. mesti la sama apa yang department abang dapat...

SG1
lain... tak sama pon...



aku dengan perasaan marahnya beredar bila pakgad tu berambus... aku ke belakang dan menyumpah seranah pakgad2 yang datang tanya.. ya mungkin bukan salah mereka.. apa salahnya kalau kau tengok dan update diri kau untuk tengok notice board.. sangat MENJENGKELKAN... lagi jengkel dari chatbox fb yang baru.. ye mungkin korang akan cakap.....



kawan 32
alaahh awal.. kau ni... cakap je laa... bukan kau rugi pape pon... kau kata bazir air liur... pegi la belakang minum air..

kawan546
kau ni garang sangat.. cuba kawal sikit api amarah kau tu..



masalahnye.... hari hari diorang datang tanya benda yang sama benda yang kami dan yang datangya bukan 1 kadang kadang tu 2 3 orang, ape hal!!.. bukan menghina tapi tawu la korang tu badan + size.. tapi jangan seksa kami sampai berkali-kali.. sudah la customer pon agak dapat yang stok2 kena cakap 5 6 belas kali baru paham.. ni nak bagi korang pulak pahamm.. memang mintak lesing r..


ni lagi satu kes yang aku musykil.. does Malaysian people is that lazy to read... because why guys... it's actually most tragic when people had give most everything to them for mutual convenient

story is like this.. dekat exit door yang akan digunakan oleh customer untuk keluar telah ditampal perkataan


"EXIT DOOR PUSH"


so as an evidence to believe that people is lazy to read is when they actually look only at the door hence seeing the door is close they use the entrance which is side by side.. an isle had been made for them to actually walk down straight through the exit door... what for the isle is made is the door is closed.. keje gile ape.. kalau macam tu.. memang sah2 la salah management... nak kata buta perut, belajar pepandai.. nak kata buta, pakai contact lens sampai nak terkeluar dari mata.. ape ke susahnya... macam2 ler... padahal benda ni memang common thing yang kadang2 tu kita sendiri tak perasan.. and yes self also need to take note the thing but tak kan la kemudahan yang orang dah bagi tu tak tahu nak guna.. orang dah senangkan kerja... saja nak turun tangga buka blockade yang kami buat guna barrel menyusahkan diri.. susah betoll...

Malaysian and also myself... please help yourself to ease people work.. we are not dumbass.. we are one of the developing country... wake up people... kalau makcik jual goreng pisang boleh pakai blackberry, abang jual air tebu pakai iPhone dengan tetapan bahasa inggeris boleh maju dan paham.. takkan benda mudah tak dapat ikut..

No comments:

Post a Comment