Tuesday, July 5, 2011

jauhkan aku dari api neraka wahai ibu..

perihal ibuku yang amat cool.. hahaha.. mak aku ni kengkadang dia lawak. kengkadang dia ni garang.. macam macam perangai dia aku tak dapat nak agak.. haha.. at this moment dia tengah makan durian dengan sepupu aku... yuckks!!.. i'm allergic to it.. i can't stand the smell of that awful fruit even the texture makes me shiver... *gigilgigil*..

now let me tell you something that i want to tell you guys.. haha.. the whole agenda is actually about a template picture on her new phone.. its so hilarious.. she was caressing her new phone until at that wallpaper template part..



Ibu:
adeq.. macam mana nak buang gambar yang ada dekat depan ni deq?? buat sat.. mak rimas laa.. dah la tak menarik perhatian..

AwalKhamis:
gambaq apa mak?? mak ni... kacau adeq memalam sikit boleh.. tengah sibuk  membalut badan ni.. dah la tengah hujan renyai2.. Ahhhhhh~~~

Ibu:
bangun la deq.. sat gi hang dah nak pi kerja dah.. dah jam berapa hang tak bangun lagi ni...

AwalKhamis:
mak pagi ni tak rock laa.. bagi la adeq tidoq sat... halaaaa.. tolong la faham keperluan semasa adeq..



soo.. mak aku pun berlalu lah kata-katanya tanpa sebarang bicara dan amarah.. hanya berdiam dan tangannya laju menekan pepunat yang ada pada telefon bembhet nya itu.. then after 15 minutes.. mak aku datang kembali menghantui aku..



Ibu:
adeq.. tolong laa mak jap.. padam sat benda ni... hudohh laa...

AwalKhamis:
halaa.. hmm.. mak nak padam yee.. senang je mak... mak sebot PADAM kat skrin tu.. pastu padam la dia..

mak aku yang terlalu naive pagi tu tanpa berfikir.. mak aku pun sebut PADAM dekat skrin telefon dia tu.. aku yang mendengari kata-katanya berbaur jenaka itu terus berpaling menglihat wajah ibuku yang blur setelah menyebut PADAM...

haaa... tunggu lagi!!... Laugh-Out-Loud laa.. hape lagi.. sangat lawak.. time tu kazen aku tengah mandi dan terdengar perbualan kami... dia pun tumpang la sekaki gelak.. tak pasal2 mak aku jadi bahan malam tu.. tu satu kes.. banyak lagi kes yang menggelikan hati aku menyakat mak aku.. tapi ni yang paling dahsyat... kesian mak aku ni.. aku tak bermaksud nak cakap macam tu dan aku tak sangka mak aku akan sebut benda tu..




me mom and me step pa..

6 comments:

  1. comeynya mak hang awall! muahahahah

    ReplyDelete
  2. hihi... mak aku.. macam aku r.. haha... aku ni kacak... hihi

    ReplyDelete
  3. OMG!
    mak kau tersangatlah comellll :D

    ReplyDelete
  4. tu baru gambarab jauh.. belom dekat2 lagi...b lom time mak aku melaram lagi..haha

    ReplyDelete
  5. kenapa serupa mak kita?!
    sebab depa SIBLINGS~ =__=!

    ReplyDelete
  6. haha.. comelnye... mesti ko tersngatlah gelak x ingat dunie time tuh

    ReplyDelete